poniedziałek, 28 stycznia 2013

Korzyści z posiadania starych, zabytkowych samochodów, kultowych klasyków, youngtimerów i oldtimerów oraz muscle carów.


Powody dlaczego warto kupić i jeździć klasycznym samochodem.

Ludzie kupują stare samochody z wielu różnych powodów. Dla niektórych decyzja jest napędzana nostalgią za ich przeszłością, dla innych może to być chęć jechania czymś co wyróżnia się od setek tysięcy nowoczesnych samochodów jeżdżących po naszych ulicach i stojących na parkingach. Ten artykuł ma za zadanie bliżej przyjrzeć się niektórym z powodów, dlaczego stary samochód jest lepszym wyborem od większości nowych samochodów. I dla czego prosta konstrukcja bez udogodnień nam wystarczy niż uchwyty na kubki, i niepowtarzalność od jednolitości.

Mój znajomy który ma stare samochody pomógł mi napisać ten artykuł. Osobiście miał on stare samochody od połowy 1980 roku, kontynuując tradycję rodzinną lubiał majstrować przy starszych samochodach szukając odpowiedniego modelu do swoich prac przebierał w tysiącach egzemplarzy rozsianych po całym świecie. Od czasu do czasu będzie on zmieniał na bardziej nowoczesny samochód, bardziej z wygody, niż cokolwiek innego, ale posiadają one bardzo małe zainteresowanie dla niego, bez względu na ich możliwość szybkiego przemieszczania się przez tysiące kilometrów, wygodnie i ciepło, podczas gdy muzyka kojąca emanuje z każdego głośnika wnętrza. Nowoczesne samochody mają swoje zastosowania, zwłaszcza gdy pogoda jest kiepska lub duże odległości muszą być pokonane w krótkim czasie, ale dla mnie w większości są po prostu kolejnym "podstawowym dobrem", jak kuchenka lub lodówa, warto posiadać taką rzecz, ale to nie jest nic ekscytującego. Stare samochody, zabytkowy Hilman lub antyczny Austin, to inna para kaloszy w ogóle, jak mam nadzieję, że brzmienie silnika to wyjaśni. (Mi się nie podobają z wyglądu ale mojemu znajomemu widocznie się podobają skoro nimi jeździł. Jednak nie o wygląd tutaj chodzi, ja wybrał bym amerykańskie krążowniki. Ale chodzi tu o inne zalety z posiadania takiego samochodu które tutaj wyjaśnię)

Tak wyglądają te samochody:

Korzystał on z Austina z 1940r przez wiele lat.

A oto korzyści finansowe z prowadzenia klasycznego auta.
Pracujący silnik starszych samochodów może wnieść wiele przygód i korzyści finansowych do naszego życia  w porównaniu do nowoczesnego samochodu. Choć to ogromnie pomaga jeśli znasz jakieś podstawy naprawy z pomocą jednego klucza, kiedy sporadycznie odmówią ci posłuszeństwa sam możesz go naprawić jednym kluczem i zaoszczędzić na drogiej naprawie u mechanika jak w przypadku nowszych samochodów. Nie ma wątpliwości że klasyczne auto wymaga znacznie więcej zaangażowania niż każde nowoczesne auto, i nie wszyscy mechanicy rozumieją starszą technologię, wielu mechaników zostało wychowany na laptopach i komputerach pokładowych, a nie na gaźnikach, punktach zapłonu i hamulcach kablowych.

Zakup i uruchomienie samochodu takiego jak Morris Minor lub Ford Anglia 105E,


Można zaoszczędzić sumę przydatnych pieniędzy wydanych na części w ciągu typowego roku, w porównaniu do pudełka najnowszej produkcji.(tak nazywam nowe samochody-plastikowe pudełka). Tak stare samochody muszą mieć wymieniane części od czasu do czasu, tak jak nowoczesne, ale ich konstrukcja często oznacza, że ??(sam się domyśl :P) Części mogą być łatwo wymieniane w porównaniu do podobnych modeli naszej epoki, a nawet dzisiejsze samochody zupełnie inaczej są zrobione(posklejane taśmowo). Dzięki internetowi, znalezienie części do własnego klasycznego samochodu nawet takiego, który jest dość niespotykany jest łatwiejsze niż miało to miejsce 10-15 lat temu w wielu przypadkach. Samochody  powiedzmy z 1960 zostały zaprojektowane i zbudowane przez człowieka konstruktora(jak to połączyć żeby potem łatwo wymontować, a nie jak to połączyć żeby tego tak łatwo przeciętny kowalski nie wymontował), a w konsekwencji często  mechanik z garażem na własnej posesji z trochę małym wyposażeniem narzędzi na swoim stole. Potrafił wymontować uszkodzone elementy(np.podwozie od nadwozia), demontowanie i ponownie odnowienie zgodnie z wymaganiami, a następnie ponownie zamontowane w samochodzie. Było tak łatwe jak w rowerze i ponowna konserwacja uszkodzonych elementów była powszechną praktyką w garażach i warsztatach przez dziesięciolecia, ale rozwój sytuacji w ostatnim czasie oznacza, że ?? To po prostu nie jest możliwe, w tym samym stopniu co w samochodach dzisiejszych. Jeśli kiedyś części były lepsze alternatory, akumulatory które wytrzymywały dziesiątki lat bez wymiany to na przykład nie w nowoczesnym samochodzie, które po 2-3latach nadają się tylko do kosza, aby zamienić go na nowy zamiennik i przedstawiają właścicielowi samochodu na rachunku kilkaset złotych.

Amortyzacja jest kolejną kluczową wadą z nowoczesnym samochodzie i silniku. Nawet dość popularne samochody samochody mogące kosztować  100tys-150tys PLN nowe z salonu, to one tracą tysiące złotych w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy eksploatacji w amortyzacji sam. Dodaj w kosztach obsługę dealerów, serwis w ASO, a rachunki wkrótce zaczną piętrzyć się, wszystko dla samochodu, który traci pieniądze na wartości każdego dnia roku i pogody, i każdego przejechanego kilometra . Właściciele domów są bardzo oburzeni, gdy wartość ich domu w czasie recesji spadnie na przykład, o 50tys PLN  na (okolo 1mln) to jest 5%, a właściciele nowych samochodów tracą nawet do 80tys(80%) w przeciągu paru lat. Czy to jest rozsądne? Ok ludzie polegają na swoim samochodzie do dojazdy, i nie mają żadnego interesu grzebać pod maską samochodu, więc chętnie uruchomią oni tylko swoje nowoczesne auto, mimo że kosztują grube pieniądze i utrzymanie takiego też do tanich nie należy, ale dla każdego kto chce uczyć się trochę o tym, co dzieje się pod maską swojego samochodu, i jest w stanie zaakceptować, że starszy samochód będzie potrzebował więcej uwagi, istnieją duże oszczędności, do których może on prowadzić.




Objęty prawidłową opieką, ten silnik (triumh) powinien być bardzo solidny, będzie dobrze pracował.
Klasyczne samochody mają tendencję trzymać się wartości znacznie lepiej niż nowoczesne - tak długo, jak są dobrze utrzymane. Jeśli kupisz popularną klasykę takich jak Minor, A35 lub Viva, i rutynowo będziesz je konserwował to nie ma powodu, dlaczego nie powinny być nadal tyle samo warte co pare lat temu jak również, po kilku latach i tysiącach przejechanych kilometrów.. W rzadkich przypadkach wybrany rumak może rzeczywiście iść na wartości, ale nawet jeśli jego wartość jest zachowana w oryginale, to jest to duża oszczędność nad praktycznie każdym nowoczesnym samochodem. Dodaj koszt większości części zamiennych do klasycznych aut, w porównaniu do nowoczesnego pojazdu, a oszczędności stale narastają.

Kierowcy starszych samochodów są zazwyczaj uważani za bardziej ostrożnych kierowców, a to może prowadzić do dużych oszczędności w ubezpieczeniach w porównaniu do nowoczesnych, choć jeśli jesteś w wieku poniżej 25 lat, być może będziesz musiał rozejrzeć się zanim ubezpieczyciel będzie chciał zaoferować duże zniżki. Może również pomóc ograniczona ilość kilometrów pokonywanych w ciągu roku oraz parkowanie samochodu na podjeździe do domu, a nie na drodze. Lub w garażu, jeśli to możliwe. Może też pomóc mała pojemność silnika tych samochodów oraz rejestracja samochodu jako zabytek w których po zarejestrowaniu są liczne korzyści takie jak: bez terminowy przegląd, ubezpieczenie okresowe na 1 miesiąc, większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu w przypadku kolizji czy kradzieży. oraz liczne zniżki na OC. To tylko nie które korzyści.


Stare samochody, takie jak to Morris Minor mogą być dość oszczędne, jeśli utrzymuje się w dobrym stanie.
Wiele osób twierdzi, że nowe samochody są tańsze w eksploatacji dzięki ich danych w zakresie zużycia paliwa, i tak nowe samochody często odchodzą od normy spalania jakie podaje producent przez co jest wiele  roszczeń o ich efektywności paliwowej miedzy innymi dlatego że nowe samochody mają duże opory toczenia., minusem jest to, że faktycznie aby osiągnąć taki wynik spalania jaki podaje producent to w realnym świecie trzeba kilka lat  praktyki jazdy ekonomicznej, rzadko takie wyniki sa osiągalne w typowej  mieszanej lub dynamicznej jeździe. Skromnie morris minor(poprzednik mini morrisa) z 1960 roku z ekonomicznym silnikiem osiągnie wynik ponizej 5l/100km  bezołowiowej bez konieczności dodatków dodanych do zbiornika, więc nie musi być o wiele gorszy w spalaniu paliwa niż nowoczesny odpowiednik napędzany silnikiem benzynowym, Z czego ten nowszy ma ciągnąć duże ilości niepotrzebnego ciężaru, z powodu klientów którzy nalegali na gadżety takie jak elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzacja i inne gadżety, a w naszych starych samochodach jest dość skromnie.

Jeśli dopadło cie niefortunne wydarzenie w postaci wgniecenia parkingowego w swoim zabytkowym samochodzie, koszt wymiany zderzaka(robocizny), który jest dobrze wymontować będzie często mniejszy niż w równoważnej części zamontowanej w nowym samochodzie. Jakość części produkowanych do klasyków jest też o wiele lepsza niż obecnie do współczesnych samochodów.

Społeczna strona motoryzacji.
Niektórzy ludzie kupują klasyki by jeździć nimi codziennie, niektórzy aby zaoszczędzić pieniądze lub aby zainwestować w swoją przyszłość(nabieranie na wartości), a inni wybierają starsze auta z różnych powodów, jednym z nich jest społeczny klub, stowarzyszenie jazdy czymś starszym niż typowy samochód, których wszędzie pełno na naszych drogach. Nie jest niczym niezwykłym dla kierowców klasyków machać do siebie lub migać długimi światłami na innych właścicieli starych samochodów, których napotykają na drodze, a to koleżeństwo często rozciąga się pomagając sobie nawzajem, jeśli ich samochód zgasł na poboczu.

 


W lecie jest tam wiele koncertów oraz aukcji na których można kupić samochód.
Istnieje wiele klubów dla większości marek i modeli starego samochodu. Większe kluby mają lokalne spotkania, w którym gromadzą się entuzjaści mogący,  dyskutować o sprawach dotyczących ich samochodu (ów). Trasy drogowe, nieformalne pokazy, wieczory filmowe i quizy często stanowią część doświadczeń Klub-członków. Nawet jeśli catering z innymi właścicielami, i wspólnie wypita herbata cię nie interesuje to przynależność do odpowiedniego klubu może nieść prawdziwa pomoc, jeśli chodzi o informacje techniczne, lub dostęp do nowo produkowanych części zamiennych, mogą też mieć sklep lub magazyn klubowy. Podczas gdy niektóre kluby skupiają się na jednej konkretnej marce i / lub modelu zabytkowego klasyka, inne są oparte na całym regionie, zachęcając wszystkich miłośników do kilkakrotnych spotkań, niezależnie od pojazdu, ważne tylko żeby był odpowiednio stary i ciekawy. Niektóre kluby mają sportowy charakter  organizując dzień z wyścigami Sprint,(drag) i testami samochodowymi, idealne, jeśli chcesz sprawdzić możliwości  swojego auta z dala od dróg publicznych.

Korzyści dla środowiska.
Niektórzy eko-wojownicy będą patrzeć na kierowcę starszych samochodów z pogardą, i zgłoszą wielki sprzeciw bo ich zdaniem -stare samochody są nieprzyjazne dla środowiska. Jednakże, jeśli te stare samochody są dobrze utrzymane, to w rzeczywistości są one doskonałym przykładem długiego użytku więc coś co zostanie wyprodukowane raz a dobrze i starcza nawet na 50lat lub dłużej. To jest to maksymalizacja wykorzystania czegoś, a nie tylko usuwania go na najbliższym złomowisku po kilku latach(np. po 10l), kiedy trzeba go zastąpić nowszym modelem. Więc w ciągu całego żywota klasyka zostanie wyprodukowanych 5-nowoczesnych samochodów z większą ilością elementów i wykorzystanych materiałów. Wzrost częstotliwości produkcji to większe zanieczyszczenie. Większość właścicieli starych samochodów świeci przykładem, jeśli chodzi o ponowne wykorzystanie istniejących urządzeń(regeneracja), a nie po prostu zastąpienie ich w przypadku awarii . Stare samochody nie podążają za modą i trendy,wiec nie ma żadnego interesu imponować sąsiadom którzy się nie znają. Bo na pewno znajdą się tacy co docenią twój stary samochód.  Produkcja samochodu to też duży wkład w zanieczyszczenie w trakcie jego krótkiego życia, więc warto trzymać samochody, które zostały już wyprodukowane. Nawet jeśli przedstawiciele gospodarki  nie zgadzają się pod tym względem. (Bo przecież wzrost produkcji jest ważniejszy niż ekologia).
Naprawa 1172cc klasycznego silnika Forda.

Co może być bardziej przyjazne dla środowiska niż naprawa niewielkiego komponentu podzespołu, a nie tylko zastąpienie podzespołu na nowy zamiennik? Co może być też prostsze niż wymiana takiego elementu w małym silniku w porównaniu do zabudowanego z każdej strony osłonami nowoczesnego silnika . Poza tym w starym aucie można  rozebrać silnik, złożyć z powrotem, wyregulować kluczem po czym można jechać w drogę. W nowym zaś wszystko trzeba na nowo programować i bez ustawiania go komputerem, może nie odpalić. W wielu aspektach producenci nowych samochodów powinni spojrzeć na to, aby ich samochody były prostsze i łatwiejsze do utrzymania, z naciskiem na ponowne wykorzystanie i naprawę zużytych części, a nie do zmuszania kierowców aby zastępowali go nowym modelem . Ale producenci czerpią dużo pieniędzy z dostarczania nowych części i wygórowanych opłat serwisowych, które są przymusowe na nowo nabyty samochód, w celu utrzymania nienaruszonej jego gwarancji. Dlatego jest to mało prawdopodobne w najbliższym czasie, aby ich samochody były bardziej przyjazne użytkownikowi.

Zwiększenia trwałości każdego pojazdu jest na pewno dobrym rozwiązaniem. Zatem każdy, kto zdecyduje się na ponowne wykorzystanie starego samochodu i utrzymanie go w dobrym stanie w jego oryginalnym stanie. To należy pogratulować takim ludziom moim zdaniem.

Inności.
Twoi sąsiedzi mogą pomyśleć, że jesteś trochę dziwny że wybrałeś zabytkowy samochód zamiast nowego, ale kogo to obchodzi, co myślą. Spójrz na każdy parking supermarketu, a zobaczysz, zwykłe auta malowane na kolor czarny, biały lub srebrzysty odcień  pękających w szwach od technologii. Niektórzy ludzie są najszczęśliwsi w stadzie w którym każdy jest taki sam i jeździ tym samym samochodem. Wybierając najłatwiejszą opcję która dla nich jest w porządku. Ja jestem trochę inny od wszystkich, lubię robić rzeczy w trochę inny sposób, stroniąc od modnych  rzeczy i wybierając samochody (i często ubrania, domy, wystrój wnętrz taki jak mi się podoba a nie taki jaki jest modny i inni mają), Co odzwierciedla moje nieco ekscentryczne lub indywidualistyczne podejście do życia, po prostu lubię robić rzeczy na swój własny sposób, a nie jest tak jak większość.

Stylizacja wielu starych samochodów przemawia do mnie (nie takich ale bardziej amerykańskich). Doceniam też reakcje ludzi którzy widzą na drodze starszy samochód. Niektórzy wpadają w fale złości jeśli czują, że ich podróż została spowolniona przez kilka sekund, z powodu obecności starego samochodu jadącego powoli przed nimi, a inni lubią widzieć klasyki nadal w użyciu i sami zwalniają aby się lepiej przyjrzeć. Jednak nie zawsze starszy samochód musi koniecznie oznaczać że jest wolniejszy, bo czasami trafi się i szybszy amerykański Muscle car. Często nieznajomi podchodzą zagadać jeśli widzą stary samochód w użyciu. Wątpię, by to się stało, gdybym siedział w Oplu Astrze, lub Fordzie Mondeo. Miejmy nadzieję, że zawsze będziemy mieli prawo do prowadzenia  i remontowania starych aut przez wiele lat, mimo najlepszych starań pewnych grup nacisku, organów politycznych i dobrze finansowanych klimatologów, którzy próbują zahamować takie działania.



Więc teraz, już doszedłeś do rozsądnego wniosku, że prowadzenie Kultowego klasyka, youngtimera, oldtmimera czy muscle cara to świetna decyzja na wielu poziomach, zdecydowałeś się już na jakiś model??

34 komentarze:

  1. Z mojego wieloletniego doświadczenia w posiadaniu starego grata wynika, że to jest bardziej worek bez dna niż inwestycja. Zaczynałem w czasach, kiedy garbus miał status auta kultowego, ale dalej dla wielu jego posiadaczy - fanów, uczestników zlotów i tak dalej był to jednak jedyny, codzienny samochód. Szara rzeczywistość lat 90tych powodowała, że był raczej utrzymywany przy życiu, niż pielęgnowany. Dziś jest w dużej mierze inaczej. Znam kilka osób, które podchodzą dość racjonalnie do swoich klasyków, ale raczej jest tak, że jest to hobby, które wymaga pewnych wydatków, które raczej się nie zwrócą podczas ewentualnej sprzedaży. Mało tego - osobiście uważam, że osoba, która racjonalizuje finansowo swojego klasyka i kalkuluje, która naprawa czy remont się opłaca w kategoriach inwestycji finansowej nie ma autentycznej frajdy z posiadania takiego wozu.

    Pozdrawiam,

    rebel

    OdpowiedzUsuń
  2. Autka piękne. Zastanawiam się nad kupnem takiego w celach zarobkowych tzn aby wozić nim Młode Pary :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Korzyści niestety przychodzą dopiero po pełnym odrestaurowaniu takich samochodów. Ale za to jak są zrobione wyglądają bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Budowa domów Warszawa to usługi, z których warto skorzystać. Dzięki nim można w prosty sposób rozpocząć i zrealizować budowę własnego wymarzonego domu.
    skup aut warszawa

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno o takie samochody trzeba odpowiednio dbać. Moim zdaniem warto używac do tego dobrych jakościowo kosmetyków tego typu https://showcarshine.pl . U mnie w samochodzie sprawdziły się one idealnie i jak najbardziej moge je wam polecić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo podstawą jest stosowanie produktów do pielęgnacji auta takich, które przynoszą jak najlepsze rezultaty i odpowiednio też chronią przed zewnętrznymi czynnikami. Sam sobie chwalę bardzo kosmetyki od Mafra które kumpel polecił zdecydowanie dają najlepsze efekty

      Usuń
  6. To prawda, powody posiadania starych aut są przeróżne i zazwyczaj trafiają one do prawdziwych pasjonatów samodzielnych napraw i konserwacji zabytków motoryzacji. Oczywiście niesie to za sobą pewne koszty, większość elementów jest obecnie już wycofana ze sprzedaży, ale z drugiej strony, w dobie internetowych zakupów dużo łatwiej niż kilkadziesiąt lat wstecz, zdobyć poszczególne podzespoły silnika, rezystory itp. wymienne części samochodowe

    OdpowiedzUsuń
  7. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY NA RENOWACJE SAMOCHODÓW ZABYTKOWYCH I USŁUGI GALWANICZNE CHROMOWANIE I MIEDZIOWANIE ...691253137
    www.zychrenovation.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim samochodzie trzeba dbać o wszystkie techniczne sprawy i to nie tylko po to, aby auto było jak najtrwalsze, ale też po to, aby nie otrzymać mandatu, jeśli takim samochodem się wyjedzie. Można w razie czego opłacić go na stronie https://zaplacmandat.pl gdzie jest to szybkie, ale chyba nikt nie chciałby jej testować płacąc za swój mandat, aczkolwiek jest przydatna i warto o niej pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecamy www.albar.krakow.pl to świetna placówka. Nauka jazdy u nich to sama przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  10. Stare auto to jest przede wszystkim klasyka sama w sobie, więc jestem zdania że właśnie dlatego warto je posiadać. Ważne jest także to, abyśmy mieli na taki pojazd dobre ubezpieczenie OC. W takim wypadku dobrze jest skorzystać z kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ który pozwoli nam w ciągu chili wybrać najlepszą składkę na nasze ubezpieczenie OC.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie się takie autka wyjątkowo podobają i całkiem możliwe, że za jakiś czas uda się taki zakupić. Coraz częściej można na ulicach znaleźć odrestaurowane na najwyższym poziomie klasyki polskich dróg z lat 70-80.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedna z ogromnych korzyści to na pewno ta, że każdy chociaż trochę z zazdrością na nie spojrzy ;) no ale żeby całkiem się nie zatracić, to dobrze jest od razu kupić dobre OC i AC https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Posiadanie starego auta jest na pewno bardzo cenne i może przynieść wiele korzyści :) Ale też trzeba o nie dbać i troszczyć się z niebywałą precyzją :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja akurat tak starego auta nie mam, ale również pierwszej młodości ono nie jest. Muszę przyznać, że bardzo fajnie, iż pomoc drogowa https://kuta-autoserwis.pl/autopomoc/ w razie pojawienia się problemów zawsze zjawia się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny artykuł o korzyściach związanych z posiadania starych aut :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wpis! Jestem wielkim fanem tego typu samochodów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Długo rozpisywać się nie będę, bo po prostu polecę Ci stronę https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ , na której znajdziesz sobie kalkulator ubezpieczeń OC. Wyświetlą Ci się wszystkie propozycje, jakie mogą Cię zainteresować i na pewno z chęcią sobie skorzystać, bo warto.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja będe chciała na dniach wypożyczyć samochód i zastanawiam się nad ofertą jak wypożyczalnia samochodów białystok. Widziałam, że ceny też nie są jakieś wysokie jesli chodzi o tego typu usługi

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  23. Wartość niektórych jest zawrotna obecnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  25. A czy nie lepiej kupić nowe auto z salonu? Może zainteresuje Was także salon KIA Lublin: https://technotop.pl/kia/samochody-nowe/ ? Uważam, że mają w ofercie całkiem duży wybór samochodów.

    OdpowiedzUsuń
  26. Z dużym zainteresowaniem przeczytałem o historii holowania i ewolucji usług pomocy drogowej na blogu https://jarex24.pl/. To fascynujące, jak bardzo branża ta się rozwinęła na przestrzeni lat. Rozumienie, skąd się wywodzi i jak ewoluowała pomoc drogowa, pozwala lepiej docenić jej znaczenie dzisiaj. Szczególnie ciekawe są anegdoty i historie z przeszłości, które pokazują, jak ważna jest ciągła innowacja w tej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zabytkowe samochody rewelacyjnie prezentują się na drodze.

    OdpowiedzUsuń