sobota, 22 listopada 2014

Kochamy stare samochody...

Mimo że na rynku motoryzacyjnym każdego roku pojawia się całe mnóstwo nowoczesnych modeli samochodów, wielu kierowców marzy o posiadaniu starego auta. Ich miłośnicy twierdzą, że mają one w sobie duszę, której pozbawione są współczesne pojazdy. Ponadto zdobycie takiego samochodu jest trudne, ponieważ zazwyczaj nie ma zbyt wielu egzemplarzy danego modelu. Dlatego auta z dawnych lat to przedmioty naprawdę ekskluzywne.



Początkiem motoryzacyjnego bumu było wyprodukowanie przez Forda modelu Ford T. W latach 1908-27 wyprodukowano ponad 15 milionów egzemplarzy. Przez lata był to niepobity rekord. Masowa popularność Forda T przyczyniła się do rozwoju całego przemysłu motoryzacyjnego i powstania innych kultowych modeli aut.

Auta dla kolekcjonera


Prawdziwym rarytasem dla miłośników motoryzacji jest stara, elegancka limuzyna. Przykładem może być słynny Rolls Royce Phantom I – 1925-1931.

Mercedes 600 - szybko stał się najbardziej ekskluzywną limuzyną swoich czasów. Jeździli nim przeważnie prezydenci i gwiazdy, jak Elvis Presley czy The Beatles. W samochodzie wszystko, było sterowane przez układy hydrauliczne, dlatego wyróżniało go to, że był znacznie cichszy niż inne pojazdy.

Na sportowo

Wśród wielbicieli aut sportowych powodzeniem cieszą się fordy, chevrolety, mustangi.

Ford Mustang z 1965 – kultowy model z za oceanu. Cieszący się popularnością od momentu wyprodukowania do dziś. Był to jeden z pierwszych amerykańskich sportowych aut. Do kwietnia 1964 roku Ford wyprodukował 8160 egzemplarzy, później w dwa lata wyprodukowano milion.

Kolejne modele, szczególnie te produkowane po 1973 roku, tez były stylowe, ale nie cieszyły się już taką popularnością, nie wiem czemu... Ford z pierwszej generacji  jest poszukiwany przez miłośników starych aut z wiele  wiekszym zainteresowaniem niż camaro czy charger. Dla mnie to równie ciekawe auta które powinny sie cieszyc taką popularnością.
Tak jak te Camaro (1967-1969)

 Dla mnie kazda wersja forda mustanga, chevroleta camaro czy dodge chargera, challengera jest po prostu nieziemska i oglądam sie za takimi autami z wiekszym usmiechem niz do nowych ferrari czy lamborghini które kiedys spotkałem na ulicy. Nawet nie chciałem podejsc zrobić sobie zdjęcia popatrzyłem ze sobie jadą i tyle. Te starsze mają chyba jakiś magnes na mnie. Zawsze podejdę i robię zdjęcie. Wy tez tak macie?
Ja to wrecz marzył bym się przejechac takim Chargerem z 1968r


Legendarny Chevrolet Corvette z 1953 roku – był to dwuosobowy samochód sportowy zaprojektowany przez Harleya Earla. pojazd był jak na swoje czasy innowacyjny. Nadwozie zrobiono z włókna szklanego. Auto na początku nie sprzedawało się rewelacyjnie. Prawdziwy sukces odniosło po wprowadzeniu zmian.

Dodge Charger Claytona z 1969 - szybko stał się bestsellerem dzięki nietypowej stylistyce nadwozia. Dodano do niego poziomy stabilizator tylnej osi, stożkowe przedłużenie z przodu oraz spojler z tyłu. Samochód pojawił się w serialu "Diukowie Hazzardu".

I dalej myslicie ze nowe piekniejsze niz stare?
Bo mam nadzieję ze was przekonałem ze jednak nie :)

Wszystkie te auta łączy nie tylko piękny, przyciągający oko design, ale również to, że stare auta często były produkowane z materiałów wysokiej jakości. Miedzy innymi grubej blachy która nie gniła tak szybko. Ale była tez bardzo cięzka tym bardziej ze były one oparte na konstrukcji ramowej, przez co auta wazyły nawet ponad półtora tony. Części do nich są bardziej trwałe i lepiej skonstruowane niż w nowoczesnych autach. Kiedys większość części sie regenerowało, dzis sie stare wyrzuca a kupuje nowe.
Taka polityka niszczy nie tylko nasze portfele, zmuszając nas do częstszych wydatków.
Niszczy nasze środowisko.  Nawet gdy jesteście obojętni jak będą zyły przyszłe pokolenia i ekologie macie poprosu gdzieś. Musicie przyznac mi racje ze lepiej by sie nam oddychało gdyby w naszych miastach nie było tyle dwutlenku węgla wydobywającego sie z kominów fabryk produkujących wciąż nowe samochody i czesci do nich...

No i ta legendarna konstrukcjia ramowa...
 Pomagała w trwałosci tych samochodów. Uwielbiam program "overhaulin" na Discovery. Idealnie pokazuje nam obraz tego ze te samochody są wieczne. Wystarczy odłączyc ramę od nadwozia. Wypiaskować ją. Dostac sie łątwo do kazdego elementu czy srubki. A potem poprostu poskladac wszystko do kupy. Takie auta bedzie dało się restaurowac w nieskończoność czego niestety nie mozna powiedziec o naszych nowoczesnych puszkach z konstrukcją samonośną. Owszem nowoczesne auta lepiej sie prowadzą mają wiekszy komfort podróżowania no ale o czym my tu mówimy. Chyba dla nikogo kto kocha stare samochody nie jest to głównym priorytetem. Dla nas cenne są bardziej wrażenia z jazdy a te wrazenia zawsze będą lepsze przez to ze musimy poswiecic wiecej uwagi, umiejetnosci i skupienia na drodze.
Tak ze szerokości wam życzę przyszli pogromcy szos :)



81 komentarzy:

  1. Również uwielbiam ten program. Zapraszam do siebie: http://www.tarnowskirap.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałoby się móc pojeździć takim klasykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne samochody z duszą. Móc kolekcjonować takie cacka to by było coś. Zapraszam do siebie: http://www.tamigrobelni.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Mustang z 1965 jest po prostu idealny. Ciekaw jestem, czy zmieściłbym się do niego ze swoim wzrostem.

    OdpowiedzUsuń
  5. dokładnie to są auta z dusza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie samochody stają się strasznie modne teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe tylko jakie takie rumaki mają spalanie! Piętnaście litrów na setkę? :)
    mało to ekologiczne, ale nie jestem jakimś wojującym ekologiem - zresztą sprawdź sam :) Do Ciebie często lubię zaglądać!

    http://ekonomiaisrodowisko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Stare samochody kochamy, bo jest je za co kochać. Mają styl i charakter, podczas gdy dzisiejsze auta w większości pod tym względem są ubogie niestety. Poza tym miłość do samochodu rodzi się przez kontakt z nim, także ten związany z mechanicznymi pracami, a w nowych autach pod maską podłubać za bardzo nie można;)

    OdpowiedzUsuń
  9. stare dobre samochody są modne i warte uwagi i nie konieczne trzeba je ciągle naprawiać

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój mąż choruje na taki stary samochód ale na razie finanse nie pozwalają na takie rozwiązanie :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Stare samochody mają fajny klimat, ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stare auta maja dusze. Są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  13. Stare auta mają w sobie niesamowity urok! Jasna beżowa skóra i beżowe dywaniki samochodowe a do tego drewniany kokpit i nic nie wygląda kiczowato:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Budowa domów Warszawa to usługi, z których warto skorzystać. Dzięki nim można w prosty sposób rozpocząć i zrealizować budowę własnego wymarzonego domu.
    skup aut warszawa

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię stare auta :) ale w sumie kto ich nie lubi :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również lubię stare samochody - mają w sobie coś, czego nowe samochody nie posiadają. Zresztą, wystarczy spojrzeć na samochody z dawnych lat. Czy chociaż częścią z nich nie chcielibyście się przejechać?

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie stare samochody są wyjątkowe, to auta z duszą. Byłoby super się takim przejechać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi również podobają się stare auta, ale nadal jest to pojazd mechaniczny na które powinniśmy mieć obowiązkowe ubezpieczenie OC. W takim wypadku moim zdaniem warto jest przeczytać wpis https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ i w takim wypadku na pewno zdobędziemy najtańsze OC.

    OdpowiedzUsuń
  19. Również uwielbiam stare samochody :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiecie, co mnie zawsze najbardziej zastanawiało? Kwestia ubezpieczenia takiego samochodu, bo przyznam, że dla mnie stale to bardzo duża zagadka. Czy właściciele decydują się na samo OC, czy dodatkowo wykupuje się również AC? Posiadanie w tym temacie jakieś informacje?

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiele dobrego się dowiedziałem tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Napisane w fajnym języku polecam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Stare samochody mają duszę i za to je kocham

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba nie będzie mnie nigdy stać na takie auto... marzenie dla mnie. Może na emeryturze. Teraz ogólnie jestem bez auta, zdałem sobie sprawę że nie jest mi potrzebne w mieście. Wszędzie dojadę metrem, a jak gdzieś wyjeżdżam to wypożyczam, na https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-gdansk-rebiechowo/ mają dobrą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Stare samochody mają zupełnie inny klimat i urok niż nowe modele. Klasyki to pojazdy z duszą :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Stare samochody faktycznie mają w sobie coś klimatycznego. Wiele osób w nie inwestuje, jednak cały problem tkwi w tym, że wartość danego auta zależy od emocji, jakie budzi konkretny model.

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny blog i wpis, wiele cennych i ciekawych informacji

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie mam nic do starych samochodów ale kupując je trzeba na pewno być ostrzożnym. Skąd wiemy w jakim stanie jest auto Historia pojazdu po VIN jest możliwa do sprawdzenia, na stronie https://www.historiaszkod.pl/ dowiecie się jak dokładnie. Polecam ten sposób, sam uchroniłem się tak przed nieuczciwym sprzedającym i zatajonymi faktami o aucie.

    OdpowiedzUsuń
  30. O ja też musiałabym się zabrać w końcu za takie konkretniejsze porządki, aby moje autko teraz wrócił do formy, wyglądu. Teraz muszę zamówić tutaj https://motohobby.pl solidne dywaniki, bo moje się już zniszczyły, nie wyglądają estetycznie. A tam widziałam, że mają ładne i całkiem mocne.

    OdpowiedzUsuń
  31. Niejeden sklep motoryzacyjny pozazdrościłby takich cudeniek. Taki Ford Mustang z lat 60. robi ogromne wrażenie (no i też ogromnie duża spala :P)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mają w sobie urok i wyjątkowy styl - stare samochody są świetnymi kompanami każdej podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  33. KTD https://ktd.eu/ – najlepszy sklep internetowy z częściami do samochodu!

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawie napisane. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  35. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak się składa, że ja również mam stare auto ale niestety ono również potrafi mnie zawodzić. Na całe szczęście zawsze posiadam przy sobie kontakt do pomocy drogowej https://zakrzewski-holowanie.pl/ więc wiem do kogo dzwonić w przypadku awarii.

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie wyglądają te somochody

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja tez mam stary samochód... Miałam go wymienić ale nie mam serca. Myslę nawet o instalacji LPG w tym aucie - Gazeo.pl żeby nie wydawać tyle na paliwo. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

    OdpowiedzUsuń
  39. Na pewno jest to coś bardzo fajnego, ale ja odkąd mam samochód to niestety mój również zaczyna się psuć. Na całe szczęście jak coś to dzwonię po pomoc drogową https://kuta-autoserwis.pl/ i muszę przyznać, że są to bardzo ważne sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetne klasyki! Stare auta mają w sobie duszę i to coś, co przyciąga i przykuwa ich uwagę

    OdpowiedzUsuń
  41. A to mnie z kolei mocno interesują nowe samochody, dlatego dużym plusem jest to, aby zdecydować się na wypożyczenie konkretnych samochodów. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak to jest jeździć nowoczesnym autem, jeśli nie możemy sobie na niego pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeśli zastanawiacie się jakie będą nowe modele aut w przyszłym roku polecam ten artykuł https://rajdkolobrzeski.pl/vw-wprowadzi-na-rynek-nowego-crossovera-co-o-nim-wiemy/ Na tym portalu znajdziecie wiele świetnych artykułów z nowinkami moto oraz wieloma przydatnymi informacjami. Warto się z nimi zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja również kocham stare auta, dlatego nie mogłem się powstrzymać i kupiłem jeden ostatnio. Musiałem wziąć pożyczkę pozabankową, ale to było to bardzo proste. Wszystko załatwiłem online, ponieważ to pożyczka przez internet. Jestem bardzo zadowolony z zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja raczej wolę nowe i sprawne i zawsze miałam problem co mam zrobić ze swoim starym autem. Jak się finalnie okazało to skorzystanie ze skupu aut za gotówkę https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-za-gotowke/ było na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  45. Stare samochody są piękne, ale faktycznie w momencie, jeśli tylko korzystamy z nich rekreacyjnie, jako zabytek lub jako samochód do tego, aby uczestniczyć w różnych zlotach. Jeśli jesteście zainteresowani np. wynajmem samochodów dostawczych, to tutaj już trzeba zwracać uwagę zdecydowanie na inne samochody. Może zainteresuje Was wypożyczalnia https://elitrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-dostawczych-trojmiasto/ .

    OdpowiedzUsuń
  46. Super wpis! Wszystkie informacje bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
  47. Stare auta miły swój niepowtarzalny klimat

    OdpowiedzUsuń
  48. klimatycznie i niepowtarzalnie zostało to ujęte

    OdpowiedzUsuń
  49. Stare samochody mają swój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  50. Teraz to chyba tylko w muzeum można oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  51. Stare samochody mają super klimat.

    OdpowiedzUsuń
  52. Stare samochody są bardzo cenione obecnie

    OdpowiedzUsuń
  53. Świetne zdjęcia. Chyba tylko do muzeum aby zobaczyć na żywo .

    OdpowiedzUsuń
  54. Kilka dni temu kumpel powiedział mi o mobilny mechanik Wrocław . Ja pewnie szybko skorzystam z tej oferty bo po prostu warto.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  56. Znalezienie się na poboczu z awarią pojazdu może być bardzo stresujące, ale dzięki profesjonalizmowi i szybkiej pomocy https://zakrzewski-holowanie.pl/, moje doświadczenie okazało się znacznie mniej uciążliwe, niż się spodziewałem. Ich ekipa była nie tylko wysoce kompetentna, ale także wyjątkowo uprzejma i pomocna. Zapewnili szybką i efektywną obsługę, dzięki czemu szybko mogłem kontynuować podróż. Cenię sobie ich profesjonalizm i jestem bardzo zadowolony z jakości świadczonych usług.

    OdpowiedzUsuń
  57. Stare samochody mają swój niepowtarzalny urok i historię, której nie znajdziesz w nowych modelach.

    OdpowiedzUsuń
  58. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń