czwartek, 19 grudnia 2013

Dlaczego opłaca sie tuningowac samochody cz.2 Tuning mechaniczny

A więc w częsci 2 naszych przemysleń dowiemy się o spostrzeżeniach na pewny punkt widzenia za zalety których sami byście nie dostrzegli.



Na początek wyjasnię ze nie ma ideałów. Samochody stare i nowe mają swoje wady i zalety. To ze producenci narzucają pewne normy wcale nie oznacza ze musimy sie na nie zgadzac. Możemy sami lub z pomocą mechanika zmieniac i ulepszac swój samochód dostosowując go do włąsnych potrzeb. Dokladając troche wiecej gotówki w naszą pasję niz samochód tego wymaga a on na pewno nam się odwdzięczy.

1.Bezpieczeństwo

Zadbaj o hamulce, opony i zawieszenie lepszej jakości. 

Nie chce tu polecac konkretnych firm bo nikt mi za to nie płąci ze zrobię im promocje. No ale jednak mysle ze warto podzielic sie z wami swoja wiedza. Jesli nie wiecie jakie częsci sa najlepsze to wystarczy sprawdzić producenta części na jakims luksusowym samochodzie takim jak: porsche, ferarri, nissan gtr itp. Kazdy znawca wie ze najlepsze hamulce to Brembo:

1.Hamulce tuningowe:

 Zapewniają zwiekszone osiągi nawet gdy nie są rozgrzane bo gdy masz lepsze hamulce mozesz jechac nawe 3 razy szybciej niz normalnie i wiesz ze wyhamujesz przez co zapewnione jest wieksze bezpieczeństwo i zwiekszony komfort (mniej groznych stresujacych sytuacji na drodze spowodowanych obawą o niewyhamowanie)

Dodatkowo zapewniona jest duzo wieksza precyzja w działaniu pedału hamulca dla osiągnięcia całkowitej kontroli siły hamowania. Podczas gdy zwykle oryginalne klocki pracują najlepiej w temperaturach między 200 a 300 stopni Celsjusza, te mogą wytrzymać znacznie większe temperatury (aż do 600 stopni)

Czesto hamulce tuningowe sa wykonane wysokowęglowego żeliwa pokrytego cynkiem zapewniając minimalne zużywanie sie materiałów, Zwiększają one: przyczepnosć, efektywnosc, wytrzymałosc, precyzje siły hamowania, wyczucie pedału hamulca, odporność termiczną i mechaniczną oraz antykorozyjną, gwarantują one doskonałą sztywność i minimalną deformację komponentu. o ponad 40% a także wszechstronności i odporności na skrajne naprężenia.  Otwory i nacięcia w powierzchni hamującej pomagają rozpraszać ciepło przez  i eliminują gazy i pyły podczas hamowania. Rezultatem takiego rozwiązania jest zauważalny wzrost reakcji i stanowczości działania hamulca, nawet podczas zwykłej jazdy.

Dodają agresywnego, sportowego i efektownego wyglądu, oferując ten specjalny dodatkowy element kierowcom, którzy pragną aby ich samochód wyróżniał się z tłumu.  Mają ten sam rozmiar, co komponenty instalowane w standardzie i są całkowicie kompatybilne ze standardowymi zaciskami, kołami i innymi elementami samochodu. W dodatku można je założyć w prosty sposób..


2. Opony:
Jesli chodzi o opony no to zdradzę ze najlepsze są te japońskie takie jak: Falken, Toyo itp.

Opona tuningowa daje kierowcy doskonała kontrole samochodu -maksymalną przyczepność, niski poziom hałasu przy wszystkich przedziałach prędkości jazdy. Oraz optymalne opory toczenia i stabilności prowadzenia samochodu bez pogorszenia komfortu jazdy. Maksymalne bezpieczeństwo i wydajnosc szczególnie przy ostrej zmianie pasów przy dużej prędkości i na ostrych zakrętach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni  zapewniając swietną trakcję nawet w przypadku ostrego hamowania

Lepiej od zwykłych odprowadzają wodę oraz umozliwiają osiąganie duzych przebiegów.
Lepiej redukują szumy i poprawiają skuteczność hamowania. Są wstanie przetrwac kazda dziurę na polskich drogach oraz  zmniejszają zużycie paliwa.


3. Zawieszenie
Jedne z lepszych firm zawieszenia to KW, H&R, Eibach, Koni, Blistein

Oryginalne zawieszenie oraz zamienniki powodują:
-słabą reakcję ukł. kierowniczego
-chorobę lokomocyjną
-nadmierne przechyły nadwozia
-małą stabilność
-dużą podsterowność i nadsterownosc samochodu
-wysokie ryzyko wpadnięcia w poslizg oraz trudniejsze wyprowadzenie go z takiego poslizgu.
-dłuzszą drogę hamowania

Zawieszenia tuningowe:
-zwiększają przyczepność, sztywnosc, obniają srodek cięzkosci auta dzieki czemu samochód lepiej sie prowadzi i mocniej trzyma sie drogi w zakrętach i podczas dynamicznej jazdy.
-poziomu bezpieczeństwa,
-lepsza dynamiki
-krótsza droga hamowania, brak podsterownosci, nadsterownosci oraz mniejsze ryzyko wpadniecia w poslizg. Łatwiej jest tez wyprowadzic auto z takiego poslizgu.
-duża stabilność toru jazdy,
-optymalny poziom komfortu ani nie za miekko ani nie za twardo. dobrze wybierające dziury i nierówności.
-właściwe zachowanie się nadwozia, nie przechylanie sie w ciasnych zakrętach i podczas hamowania
-maksymalna przyjemność z jazdy,
-poprawiają wygląd samochodu dodając mu sportowego charakteru.
-Wykonane są z nierdzewnej stali przeważnie krzemowej zapewniającej doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi i długą żywotność zawieszenia.
-zapewniają większe sportowe emocje i przyjemnosc z jazdy.
-dłuższa gwarancja przeważnie ponad 2 lata bez limitu kilometrów!
 -lepsze zestrojenie zawieszenia i zachowanie auta na drodze.
- odpornosc na przeciążenia spowodowanych bardzo dynamiczną - wręcz sportową jazdą oraz na polskie drogi z dziurami i nierównościami
-znakomita siła tłumienia halasu
-Ogólny wzrost prędkości jaką można osiągnąć w zakrętach. Szybka zmiana pasa przy wysokiej prędkości, neutralna równowaga pojazdu i pełna trakcja.



Wiec nie musisz kupowac sobie luksusowo drogiego auta aby osiągnąc bezpieczenstwo którym mogą sie pochwalic tylko bogacze. Twój zwykly 10-20letni lub starszy samochód dorówna tym najnowszym z 2014r. I nie będziesz musiał się martwic ze mają krótszą drogę hamowania. Lepiej wchodzą w zakręty wiec w ciasnych łukach nie bedziesz musiał tak drastycznie redukować prędkości. Co z tego ze rozpędzisz sie do 100 lub 150 na godzine na prostej jesli zaraz na zaketach będzisz musiał wczesniej zacząc hamowanie. Przez co będziesz wchodził w zakety z predkoscia 40km/h. Liczy się srednia predkosc trasy. Tak więc przecietny Kowalski jadąc swoim samochodem z silnikiem 1.0 rozbedzajacym sie do 90km/h a dobrymi oponami hamulcami i zawieszeniem i wchodząc szybko w zakręty dajmy na to 70km/h. Szybciej dojedzie do domu na obiad niz obywatel z mocniejszym silnikiem który bedzie jechał 150km na prostej za to straci cała predkosc na zaketach.. Na bezpieczenstwie nie mozna oszczędzac nie tylko dlatego zeby szybciej poruszac się do celu. Ale takze zeby wyhamować przed zamyslonym gapiem czy psem który właśnie 4 metry przed toba wyszedł ci na jezdnie. Po co miec kogos na sumieniu. W normalnych warunkach z oryginalnymi czesciami nie bylo by szans zeby wyhamować. Było by to około 20-25 metrów na suchej nawierzchni poruszając sie przepisowo.

Trwałosc i oszczędnosci.
 Co wyjdzie taniej? Tańszy Zamiennik który zepsuje sie po roku lub szybciej. Czy tuningowa częsc troche droższa która wytrzyma z 10lat jak nie wiecej? Trwałosc nie tylko liczy sie w latach ale tez w ilosci przejechanych kilometrów. Nie nalezy tez oszczędzac na filtrach, olejach, jakosci nalewanego paliwa. Co z tego ze zaoszczedzimy 50zł kupujac olej mineralny zamiast pół czy syntetycznego. Skoro słąba jakosc oleju moze doprowadzic do szybszej eksploatacj czesci takich jak pierscienie, tłoki, panewki itp. I bedziemy musieli wydac pare tysiecy za remont lub przeszczep silnika. Co z tego ze kupimy tanie opony za 100zł na szrocie jak od byle piachu wpadniemy w przydrozny płot i auto bedzie nadawało sie do blacharza. Nalanie lepszego paliwa czesto drozszego o 20groszy. potrafi zwiekszyc osiagi do 5% i zmniejszyc spalanie do litra. Zdezelowany silnik który hałasuje, kapie z niego olej i umarło z niego połowe koników. Nie tylko naraza nas na dodatkowe koszty jak dolewanie oleju co miesiac zamiast tylko benzyny. Jest wolniejszy. nieprzyjemny dla ucha ale tez pali nawet do 3 litrów więcej. Czesto słysze pierdzące samochody z urwanym zardzewiałym tłumikiem. Taki samochód nie tylko zle o nas swiadczy. Moc w przypadku urwanego tłumika spada nawet o 50% to jeszcze spalanie moze zwiekszyc sie nawet do 5 litrów. Mozemy tez narazic sie na mandat za zbyt głosny lub zbyt zanieczyszczający srodowisko samochód oraz stracic dowód rejestracyjny.

2. Osiagi.

Warto również w silnik inwestować tuningowe częsci takie jak:

Filtry K&N

Wysoki przepływ powietrza przy doskonałym filtrowaniu
Konstrukcja zwiększająca moc i przyśpieszenie  zwykle dodają 2-5 koni
Łatwe do mycia i przeznaczone do wielokrotnego użycia
Konieczność czyszczenia dopiero po przejechaniu do 80 000 km
Gwarancja na (1 600 000 km)
Oszczędny filtr powietrza K&N będzie służyć przez cały okres eksploatacji samochodu, motocykla lub pojazdu ATV
Pracuje z elektroniką pojazdu stanowiącą
oryginalne wyposażenie fabryczne
Przyjazny dla środowiska zapewniających długą żywotność silnika mechanicznych mocy.

Oryginalne mają tą wade że gorzej filtrują powietrze wpływające do silnika. Jeśli więc jeździmy po zakurzonych drogach, to szybko uszkodzimy silnik.

Uklad wydechowy

Słąba jakos wykonania oryginalnych tłumików z kiepskich materiałów które szybko korodują narazają nas na częste spawanie lub wymiane. Powodują równiez opór dla przepływających spalin co powoduje duzy spadek mocy.

Najwazniejsza zaleta tuningowego ukladu wydechowego to taka ze , poprawia parametry silnika oraz zwieksza moc często od 2 do 5koni, a przede wszystkim mają bardzo korzystny wpływ na przebieg momentu obrotowego. Dzięki mniejszym oporom spaliny łatwiej wydostają się z cylindrów, co ma wpływ także na kulturę pracy silnika, która się poprawi. To z kolei może przyczynić się nawet do mniejszego zużycia paliwa. Jakos wykonania z stali nierdzewnej tak zwanej "kwasówki" zapewni nam długowiecznosc nawet na 20 lat uzytkowania auta. Jesli chodzi o problem z hałasem to ten filmik przedstawi wam jak go rozwiązac.

Prosze nie próbowac w sposób amatorski dłubac przy wydechu bo może przynieść to więcej złego niż dobrego

Przy zadbanym silniku z wymienionym ukladem dolotowym i wydechowym mozna juz smialo uzyskac przyspieszenie nie gorsze a nawet czasami lepsze od nowych samochodów które sa tez ciezsze od starszych. . A oni będą sie dziwic ze stary samochodzik zostawił ich w tyle.  Poza tym koszt częsci i robocizna jest tansza w starych autach i za tą samą cene w starym samochodzie mozna 2 razy wiecej konikow uzyskac niz za tą samą cene w nowych autach..  Wiec potencjalnie kupujac starsze auto i wkładając drugie tle(całosc kapitału) w tuning uzyskacie wieksza moc niz kupujac nowy samochód za cała odłożona kase a oryginalnymi osiagami.

Jesli wasze auto paliło wam 6litrów a po tuningu 9. Mozecie zmniejszyc jego spalanie nawet do 7litrów zabierajac go na hamownie i robiac chip tuning który również zwiększy jego moc i moment obrotowy poprawiając jego charakterystykę i dynamikę.

Ale nie mylcie z pseudo-czipem zbudowany na bazie najzwyklejszego opornika który ma jeden cel, oszukać komputer silnika tak, aby ten ciągle pracował jak na ssaniu. Efekt takiego działania może być jeden: silnik szybko, a może nawet bardzo szybko ulegnie poważnej awarii. To samo w przypadku turbinek, magnetyzerów. Wiadomo ze na tuningu nie nalezy oszczędzac bo człowiek hytry podwójnie traci.W gre wchodzą  pod uwage tylko drogie czipy takie powyzej tysiąca zamontowane przez specjalistyczny serwis który da nam na to gwarancje z certyfikatami ISO takie jak daje np V-tech.

Cokolwiek sie zepsuje w twoim samochodzie typu swiece zapłonowe, sonda lambda, przewody hamulcowe czy zapłonowe. Nie warto mieniac  na zamienniki z najniższej pułki. Warto dołozyc trochę wiecej na te z najlepszej pułki, firmy Bosch co zapewni jego dłuższą żywotność skuteczność niezawodność działania nawet w warunkach ekstremalnych. Lepiej nie oszczędzac na tanich kablach które zaraz zaczną przebijac iskrę od wilgoci co spowoduje złą prace silnika który bedzie chodził na 2 cylindrach zamiast na 4. Świec które odmawiają posłuszeństwa w mroźna zimę czy sond lambda które zamiast zmniejszyc ilosc spalanego paliwa to je zwiększą.




.


26 komentarzy:

  1. Interesujący artykuł . Z serca pisane... na nie ktore sprawy bym się nie zgodził, ale ja mam inny gust :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się z @anonimowym - artykuł napisany przez prawdziwego pasjonatę świetnie się czyta, ale z niektórymi rzeczami można dyskutować;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się to, co publikujesz. Tylko się na mnie nie obraź, ale na pewno dodam Twoją stronę do mojego agregatora blogów o tematyce motoryzacyjnej http://blogi-auta.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie napisane. Bardzo podoba mi się Twój styl. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze swojej strony szczerze polecam serwis www.luma.com.pl – rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z kolei mogę polecić sklep z częściami https://superparts.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny fajny wpis:) ja polecam sklep z częściami https://superparts.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością nowe części, w dobry sposób tuningowane potrafią zwiększyć bezpieczeństwo jazdy. Warto zainwestować w kilka fajnych elementów, by potem łatwo i komfortowo poruszać się po drogach:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie jeśli ktoś lubi modernizować swoje auto to aj nie widzę w tym nic złego. Zresztą ogólnie cała motoryzacja to fajny temat. Jak czytałem raport https://kioskpolis.pl/oc-podatek-ceny-paliw-analiza-w-2020/ to myślę, że dobrze jest wiedzieć jak będą się kształtowały ceny paliw i ubezpieczeń OC w aktualnym roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem nowe auto się po prostu nie opłaca. Dla mnie sfera ekonomiczna jest bardzo ważna. Nie zarabiam milionów i twardo stąpam po ziemii. Kupiłem stary samochód Golfa II i go stuningowałem. Jak wyliczałem sobie OC na https://rankomat.pl/ to też taniej mi wyszło niż zaproponowała mi jedna firma ubezpieczeniowa. Trzeba myśleć racjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy blog i fajne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy blog i fajne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja raczej w takie rzeczy się nigdy nie bawiłem i moim zdaniem całkowicie wystarcza mi to co posiada moje auto. Bardzo ważną kwestą jest to, aby przede wszystkim utrzymywać je w dobrej kondycji. Jak napisano w artykule https://www.haloursynow.pl/artykuly/olej-silnikowy-dlaczego-wymaga-wymiany,13316.htmto bardzo ważną sprawą jest regularna wymiana oleju silnikowego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wpis i bardzo ciekawe podejście!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyczerpująco opisany temat

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejny bardzo przydatny artykuł. Wymiana części w samochodzie? Warto skorzystać z usług http://e-sklep.ktd.eu! Najlepsi fachowcy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Z własnego doświadczenia polecam chiptuning. Jeśli jesteście ze Szczecina bądź okolic, to oferta https://wawermotorsport.pl/ z pewnością was zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie dawno szukałem części do mojego ciągnika ursus, żeby trochę lepiej pracował. Udało mi się znaleźć je w sklepie internetowym hurtowni rolniczej. Maja tam bardzo przydatne części, również do innych modeli.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń